Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Bird is the word (talking about my friend the bird)



Με αφορμή μια ιστορία μέσα από το –κλασσικό πια- βιβλίο μου «Από τη λάθος πλευρά», που έχει τον εύγλωττο τίτλο «Ο φίλος μου το πουλί», που τον δανείζεται από τους Morlocks και ξεκινάει με μια κρητική μαντινάδα, περήφανος σας παρουσιάζω μια λίστα με δώδεκα…μπερντοτράγουδα! Φτερά και κελαϊδίσματα στον άνεμο, νότες στο πεντάγραμμο και λέξεις στο χαρτί. 

Last Drive - Bird Dance Beat/Surfin’ bird (V.A.- Straight To Hellas cassette compilation, Lazy Dog, 1989) 

Αν και συνηθίζω όπως γνωρίζετε να «ανοίγω» τις λίστες μου με κάποιο οργανικό κομμάτι, σήμερα θα παραβώ τον κανόνα, με μια εξαίρεση που όμως απλά τον επιβεβαιώνει.
Με δύο σπάρους λοιπόν που τους στήνουν οι Last Drive διασκευάζοντας με μια ή σωστότερα, χωρίς ανάσα τα ξακουστά μπερντοτράγουδα των Trashmen, Bird Dance Beat και Surfin Bird, έχω στο πιάτο μου πολλά τρυγόνια και συνάμα αφήνω χώρο και στην λίστα μου αφού μπορώ να προσπεράσω άφοβα το SurfinBird από τους Ramones, τους Cramps και τους Bananamen. 

The Barbarians - Hey Little Bird (Hey Little Bird" / You've Got to Understand 7” Joy Records, 1964) 

Βασικά για γκόμενα μιλάει, αλλά δεν αφήνω την ευκαιρία να χώσω στην λίστα ένα τέτοιο φοβερό –και πολυδιασκευασμένο- γκαραζοτράγουδο. Οι ανίατα εθισμένοι στο γράσο θα έχουν σίγουρα φτάσει, μα ποτέ ξεπεράσει, τα όρια του overdose με τις συνεχόμενες ακροάσεις-δόσεις του πρωτότυπου ακολουθούμενου από τις φοβερές διασκευές των Chesterfield Kings και Miracle Workers…τουλάχιστον. 

Morlocks - My Friend the Bird (Submerged Alive LP, Epitaph, 1987) 

Μέσα από τον δεύτερο δίσκο αυτών των αγαπημένων υποχθόνιων γκαραζιέριδων, εκείνο το fake live στην Epitaph που είχε τον τίτλο Submerged Alive, το My Friend the bird είναι ένα τραγούδι που το κουβαλάω σαν πουλί στον ώμο μου, ένας αχώριστος φίλος για ούτε που θυμάμαι πια πόσα χρόνια…Talking about my friend the bird Who just flew out of my mind 

Fun Things - When the Birdmen Fly (Fun Things EP, EMI Custom Records, 1980) 

Με αντιγράφω από μια παλιότερη ανάρτηση στο the crypt: 
«Μελωδικό, σκληρό και αλήτικο punk rock, που ισορροπεί σε μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στον ήχο των σκληρών του Detroit, την Power Pop και φυσικά στο τότε, τώρα και για πάντα αξεπέραστο High Energy Rock and Roll των Birdman. Ένα τραγούδι δηλαδή επιτομή αυτού που ονομάστηκε «αυστραλέζικο rock», από μια μπάντα που πέταξε και χάθηκε σαν αστραπή στον ουρανό, χωρίς να προσγειωθεί ποτέ. Το μοναδικό τους EP έμεινε να αιωρείται λαμπρό, σε κείνο το σημείο που τόσο συχνά γουστάρουμε να ατενίζουμε με τις ώρες, εκεί που οι άνθρωποι πουλιά συνήθιζαν να πετούν.» 

Panx RomanaBirdy (Σπάσε την γραμμή LP, Wipe Out, 1993) 

Οι Panx διαβάζουν το ομότιτλο συγκινητικό βιβλίο του William Wharton (ή βλέπουν την ταινία του Alan Parker) και σκαρώνουν ένα από τα ωραιότερα τραγούδια τους…Ξαναμίλησέ μου Birdy και θα φύγουμε μακριά… 

Circo Fantasma – Bluebird (I Knew Jeffrey Lee CD, Lain Records, 2006) 

Την πρώτη φορά που άκουσα αυτή την μεταμόρφωση του ξεχασμένου  b-side του Cave από το 1992, Bluebird σε Blues πρώτης γραμμής, πάτησα το repeat 5-6 φορές μπας και το χωνέψω, όπως σας έχω ξαναγράψει σε έναπαλιότερο κείμενο για τους Circo Fantasma. Ομηρική διασκευή! 
I got a blue bird, a blue bird on my shoulder… And I know that I fly and the rest is lie...

Once Upon A Time - Black Bird (The Many Sides of Bruno Adams, Unofficial CD, 2009) 

Επικών διαστάσεων πτήση από τούτο εδώ το μαυροπούλι, που δεν ξέρω γιατί αλλά από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μου έφερε στο μυαλό το εξίσου επικό ποίημα The Rhyme of Ancient Mariner του Samuel Taylor Coleridge…Μεγάλη φωνή, μεγάλη μπάντα, τα έχουμε πει πολλές φορές αυτά, αλλά καλό είναι και να τα εμπεδώνουμε… 

Neil Young & Crazy Horse - Danger Bird (Zuma LP, Reprise, 1975) 

Από τα αγαπημένα μου κομμάτια του μπαρμπα-Neil και των Crazy Horse, με τους αλληγορικούς στίχους του να μου θυμίζουν για πάντα μια βασανιστικών πτήσεων εφηβεία.
Κι αυτές οι κιθάρες…από τις καλύτερες κιθαριστικές συνομιλίες που έχουν ακούσει τα αυτιά μου. 

Leonard Cohen - Bird on A Wire (Songs From A Room LP, Columbia, 1969) 

Σίγουρα το ωραιότερο τραγούδι της μυθολογίας πουλί-ελευθερία, αν και μάλλον όχι το διασημότερο μιας που εκείνη η άτυχη παρέα από τον νότο του κλέβει την δόξα με τον Free Bird, αλλά δεν πειράζει, και τα δύο αυτά πουλιά ήταν υπέροχα κι ας παραλείπω εδώ εγώ το δεύτερο για λόγους οικονομίας. 

It’s A Beautiful Day - White Bird (It’s A Beautiful Day LP, CBS, 1969) 

Τι να γράψω κι εγώ τώρα για τέτοια συγκροτήματα, δίσκους και τραγούδια…Κλασική μουσική. 

Woven Hand - Another White Bird (Blush Music CD, Glitterhouse, 2003) 

Έτσι λίγο πριν τον αποχαιρετισμό αυτό το περιπετειώδες πέταγμα, ενός ακόμη λευκού πουλιού που ξεπετάγεται σαν πνεύμα μέσα από τις χορδές της Gretsch του Eugene για να χαθεί στο απέραντο του ουρανού. 

The Earthbound – Tails Out Blues (La Guerra Final CD, The Lab Records, 2008) 

Μ’ αυτά και με κείνα φτάσαμε και στο δωδέκατο τραγούδι της λίστας…Με πόνο καρδιάς μένουν απ’ έξω τα High Flying Bird στην εκτέλεση των H.P. Lovecraft, Cuckoo Bird από…κάποια εκτέλεση τέλος πάντων, Seabirds των Triffids, The Bird του Charlie Parker, Rainbirds του Tom Waits, Albatross των Fleetwood Mac (για το τελευταίο μικρό το κακό αφού το έχω συμπεριλάβει ήδη στην θαλασσολίστα μου), και για να αφήσουν χώρο να κλείσουν αυτή την συλλογή οι Earthbound με ένα από τα καλύτερα μπερντοτράγουδα εγχώριας και μη παραγωγής… 
Well I’m a high-flying bird baby, got to keep my wings clean and free…